Megálmodtuk, megsütöttük, neked adjuk!

Peanut butter cups

2015/02/06. - írta: Mendula

Még maradt a múltkori mogyoróvajból, úgyhogy egy nagyon gyorsan összedobható édességet csináltam belőle, 2 este 2 adagot, mert az első adag - hogy-hogy nem - úgy elfogyott, hogy lefotózni se tudtam. A peanut butter cup Amerika egyik legnépszerűbb édessége, és ezek közül is a Reese's Peanut Butter Cups a vezető brand. Bár nem volt alkalmam huzamos időn át az összes létező márkát végigkóstolni, csak párszor ettem, szerintem ez a házi készítésű nagyon ott van, hozza a várt ízt. Kétféleképpen és kétféle csokiból csináltam: tej-, illetve étcsokiból, és egyszer temperáltam a csokit, másodszorra nem. A nyerő kombó nálam a temperálatlan tejcsoki lett. A tejcsoki szimplán azért, mert azzal édesebb, és nekem így jobban ízlett (a mogyoróvajam ugyebár nem édes, semmi cukrot nem adtam hozzá), temperálni meg szerintem azért nem kell, mert azáltal keményebb, roppanósabb lesz a csoki, és mivel a csokiréteg nálam vastagabb lett, mint egy sima bonbonnál (nem csak egy vékonyka burok), a töltelék meg puha, a temperált csokisba nem olyan jó beleharapni. Túl kemény, a töltelék meg kifolyik. Szóval csak semmi túlbonyolítás!:)

peanut butter cup

Hozzávalók (10-12 darabhoz):

10 dkg ét- vagy tejcsoki (vagy akár fehércsoki, olyat is lehet kapni)
3 dkg peanut butter (sós mogyoróvaj)
kis papírkapszlik

Az elkészítése rettentő bonyolult: a csokit mikróban vagy vízgőzön felolvasztom, és kb. a felét elosztom 10-12 papírkapszli aljában. Kicsit az asztalhoz is ütögetem őket (én az összeset egy tálcára raktam, így könnyű őket egyszerre odacsapkodni), hogy egyenletesen borítsa be a csoki a forma alját. Erre jön a mogyoróvaj, szintén egyenlően eloszlatva a formák között, jön az asztalhoz csapkodás, majd a maradék csoki a tetejére, és megint a csapkodás, így szép sima lesz a felületük. Hagyjuk megdermedni (türelmetlenebbek hűtőbe is rakhatják:).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mendula.blog.hu/api/trackback/id/tr188443714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása