Megálmodtuk, megsütöttük, neked adjuk!

Fűszeres-narancsos töltött kekszek

2016/01/05. - írta: Mendula

Stílusosan egy igazi téli keksszel térek vissza ide a blogra, most hogy végre megérkezett a tél is. Szerintem nem csak én vagyok vele úgy, hogy az ünnepek elmúlta után sem sietek leszedni a fát és visszarakni a dobozokba a karácsonyi dekorációkat; én ilyenkor még ugyanolyan örömmel kapcsolom fel a karácsonyi izzókat, mint két hete. Ez a keksz pontosan az ilyen magamfajta karácsonyi hangulatot őrzőknek való.
Tegnap torta del nonnót (olasz csokis linzertortát) sütöttem egy szendvicsező helyre, és még soha nem sajnáltam magam ennyire, hogy nem nekünk lesz a pite. A tésztájába mindig rakok narancshéjat, a tölteléke meg igazi csokipuding, ettől már sütés előtt olyan illata van, hogy akkor elhatároztam, hogy csinálok magamnak valami csokis-narancsos cuccot. Nem tortát, mert egy egész úgysem fogy el nálunk (na igen, ez az a mondat, amit hallván vagy csodálkozó vagy furcsálló, sőt néha egyenesen lesajnáló pillantásokat kapok: nem tudtok megenni egy egész tortát?! Nem, a férjem nem édesszájú, a Másféléves mondjuk biztos besegítene, ha hagynám neki, úgyhogy egyedül maradtam...), szóval nem tortát, hanem kekszet terveztem sütni.
Végül egy puha, narancsos-fahéjas-gyömbéres keksz készült narancsos étcsokoládé ganache-sal töltve. Hozta az elvárásokat. Ti sem fogtok benne csalódni, zseniális lett!

fűszeres-narancsos keksz

Hozzávalók (kb. 12-13 darabhoz):

160 g finomliszt
1/2 tk őrölt gyömbér (vagy egy 2-3 centis friss gyömbérdarab lereszelve)
1 tk őrölt fahéj
3/4 tk szódabikarbóna
115 g vaj
120 g nádcukor
1 tojás
1 ek (kb. 20 g) méz
1 narancs reszelt héja

Kb. 2 ek kristálycukor a hempergetéshez

A töltelékhez:
Fél narancs leve
annyi tejszín, hogy 1 dl legyen a narancslével együtt (külön mérjétek ki őket!)
100 g étcsokoládé (min. 60%-os kakaótartalommal)
1/2 tk narancskivonat (elhagyható, helyette mehet ebbe is reszelt narancshéj)

A sütőt előmelegítem 180 fokra, két tepsit pedig kibélelek sütőpapírral. A száraz hozzávalókat (liszt, fűszerek, szódabikarbóna, só) egy tálba szitálom. A vajat a cukorral, a narancshéjjal - és ha friss gyömbért használok, azzal is - kihabosítom. Hozzáadom a tojást és a mézet, majd ezekkel is alaposan elkeverem. Mehet bele a lisztes keverék, azzal is jól összedolgozom. Kissé lágy, de nem túl ragadós tésztát kell kapni. Teáskanállal kis halmokat szedek a tésztából, kézzel golyóvá formázom, meghempergetem a kristálycukorban, majd kissé lelapítva a tepsire rakom őket egymástól nagyobb távolságra, mert sülés közben terülni fog. Mehet a sütőbe kb. 10 percre, amíg kissé megbarnul. Ezalatt elkészítem a tölteléket: forrpontig melegítem a tejszínt, majd kevergetve felolvasztom benne az étcsokit. Ezután belekeverem a narancslevet és a -kivonatot (vagy narancshéjat) is. Hagyom kicsit megdermedni, néha átkeverem. Ha kihűltek a kekszek, megtöltöm őket a csokitöltelékkel. Ezt lehet simán egy kiskanállal vagy kenőkéssel, de ha szép egyenletesen szeretnénk tölteni, habzsákból is mehet.
Valószínűleg jót tesz nekik, ha kissé összeérnek, de ezt nálunk senki nem bírta kivárni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mendula.blog.hu/api/trackback/id/tr438443742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása