Megálmodtuk, megsütöttük, neked adjuk!

Mini áfonyás paleo palacsinta

2015/01/18. - írta: Mendula

Isteni, gyors és szuperegészséges reggeli. Az gondolom az eddigiekből már átjött, hogy nem vagyok nagy követője a paleo diétának, bár nagyon finom édességeket lehet csinálni az engedélyezett alapanyagokból, és igen, a cukor és a fehér liszt - nem csak a paleósok szerint - ősellenségeink, de egyrészt én nagyon szeretem pl. a - diéta által tiltott - tejtermékeket és a kenyeret is, másrészt túl drágának tartom a hozzávalókat ahhoz, hogy mindig, mindent azokból süssek. Arról nem is beszélve, hogy pár dolgot egyszerűen lehetetlen paleósan elkészíteni (pl. kelt tészta), amik nekem hiányoznának, és szerintem egy amúgy alapvetően egészséges étrendbe simán belefér néha-néha egy kis bűnözés. Az én (ill. a családom) filozófiája az étkezés terén inkább az, hogy mindent eszünk, de jó minőségű legyen.

Ez a palacsinta azonban teljesen paleo, nem is drága, ÉS mindennek ellenére tényleg nagyon finom. Lehet vele villantani ráérős, lusta hétvégi, vagy pörgős hétköznapi reggeleken is!

paleo palacsinta

Hozzávalók (kb. 10 darabhoz):

1 nagy érett banán
1 tojás
3 ek mogyoróliszt/mandulaliszt/gesztenyeliszt
1 marék (fagyasztott) áfonya
a sütéshez: kókuszzsír (vagy vaj, ha belefér)

A tészta elkészítése nem igényel nagy ügyességet: a banánt villával vagy botturmixszal összetöröm, hozzáadom a tojást, azzal is alaposan elkeverem, majd beleteszem a maglisztet, és az áfonyát is. Kb. 10 percig állni hagyom. Egy kis serpenyőben felolvasztom a kókuszzsírt (vajat), majd evőkanálnyi halmokat rakok bele a masszából. Alacsony (!) lángon megsütöm az alját, és itt kell egy kis ügyesség: mivel a maglisztek nem fogják össze annyira a tésztát, mint a gabonalisztek, könnyen törik, úgyhogy én két lapáttal nagyon óvatosan fordítottam meg a palacsintákat. Ezért is kell alacsony lángon sütni, hogy kellően megszilárduljon a belseje, mire megfordítom. Megsütöm a másik oldalát is. Tálaláskor a hedonisták csorgathatnak rá mézet/juharszirupot, de a banántól szerintem amúgy is elég édes.

paleo palacsinta-2

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mendula.blog.hu/api/trackback/id/tr898443706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása