Megálmodtuk, megsütöttük, neked adjuk!

Chocolate chip cookie

2015/01/10. - írta: Mendula

Igazi klasszikus amerikai süti. Erős volt a kísértés, hogy alapból felezzem a receptben megadott cukormennyiséget - ahogy gyakorlatilag az összes amerikai recepttel teszem (pl. az egyik amerikai szakácskönyvemben találkoztam olyan recepttel, ami egy normál méretű koszorúformában sült kevert sütihez 740 gr (!!!!) cukrot ír...persze az ilyen sütik mellé szigorúan light kólát vagy fat free tejet kell inni:) - de végül ellenálltam, gondoltam, egyszer kipróbálom, hogy milyennek kell(ene) lennie a recept szerint a sütinek. Jelentem: nagyon finom, nem kaptam cukorsokkot, de azért egyszer majd kipróbálom fele ennyi cukorral. Maga a recept innen van, próbáltam már persze más receptet is, de tényleg messze ez a legjobb, úgyhogy maradtam ennél. Amit én változtattam (azon túl, hogy ez a fele adag): szerintem kevesebb csoki chip is elég bele, de persze mehet a teljes recept szerinti mennyiség is (fele adagnál még az is majdnem 30 dkg csokicsepp), el nem rontja, raktam bele mogyorót, illetve a sütés módján is kicsit változtatnom kellett a sütőm miatt, de erről majd lejjebb.chocolate chip cookie_1
Hozzávalók (kb. 25 darabhoz):
12 dkg finomliszt
12 dkg kenyérliszt
14 dkg barnacukor
11 dkg kristálycukor
15 dkg vaj
1/2 tk szódabikarbóna
3/4 tk sütőpor
3/4  tk só
1 tojás
1 tk vaníliakivonat
15 dkg chocolate chip (csokicsepp - pl. innen lehet venni), vagy apróra vágott étcsoki
opcionális: 5 dkg törökmogyoró (dió, mandula)
a meghintéshez: nagy szemű tengeri sóA kétféle lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát és a sót egy tálba szitálom. A vajat a cukorral kézi mixerrel nagyon habosra keverem (5 perc), majd hozzáadom a tojást. Azzal is alaposan elvegyítem, majd mehet bele a vaníliakivonat. Ezután kanalanként hozzáadom a lisztes keveréket, és addig keverem, míg éppen hogy összeáll. Majd a végén belegyúrom a csokicseppeket is (és a mogyorót is, ha rakok bele). Ezután folpackkal lefedem a tésztát, és mehet a hűtőbe min. 24-36 órára. Ha letelt a 24 (36) óra, kb. golflabdányi adagokat szedek a tésztából, és golyóvá formázom. Sütőpapírral bélelt tepsire rakom, és 180 fokra előmelegített sütőbe teszem. És itt jön, amiről  írtam: mivel az én sütőm csak légkeverésen működik rendesen, legtöbbször azzal sütök, viszont ennél a keksznél mielőtt még szépen elterült volna, valószínűleg a légkeverés miatt megbarnult (és így megkérgesedett) a külseje, látszott, hogy nem fog tovább terülni. Úgyhogy ekkor kivettem, egy kanál hátával mindegyiket kissé lelapítottam, és így sütöttem tovább, így gyönyörű, tökéletesen repedezett lett a külseje. Úgyhogy erre figyeljetek: elvileg nem kell lelapítani a golyókat, de ha azt látjátok, hogy kicsit is barnul a külseje, tegyetek úgy, ahogy én. Addig kell sütni, amíg a széle kicsi megbarnul, de belül még halovány, így lesz a belseje kellően ragadós. A sütőből kivéve meghintem nagy szemű tengeri sóval.

chocolate chip cookie

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mendula.blog.hu/api/trackback/id/tr238443704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása