Megálmodtuk, megsütöttük, neked adjuk!

Rozmaringos-diós keksz

2014/12/31. - írta: Mendula

Nagyon szeretem a rozmaringot, az egyik kedvenc zöldfűszerem. Grissinibe, focacciába, de húsokhoz, krémsajtos mártogatókba is imádom. Van friss rozmaringom is, csak mindig kipusztul, a mostani már egész régóta bírja, remélem, túléli a telet...ebbe a kekszbe mondjuk épp szárítottat raktam, már eléggé meg lett nyirbálva a növénykém, hagyom egy kicsit.

Először tojássárgáját is raktam a tésztába, de úgy nagyon porhanyós lett, egy hosszabb szállításnál szerintem össze is törne a fele. Úgyhogy másodszor már kihagytam belőle, Így szuper lett az állaga és az íze is. Az elkészítés az omlós tésztáknál szokásos: a hideg hozzávalókat mind bepakolom a késes robotgépbe, és az össze is gyúrja helyettem. Minimál munka, de maximális élvezet, szerintem nagyon finom kis keksz, pezsgő mellé nagyon adja:)

DSC_1606 Hozzávalók (kb. 50 darabhoz):

17 dkg finomliszt
10 dkg hideg vaj
4 ek hideg víz
1 tk só
1 ek (apróra vágott) friss vagy szárított rozmaring
2,5 dkg durvára vágott dió

A száraz hozzávalókat a dió kivételével elkeverem egymással, majd késes robotgépbe rakom, rákockázom a hideg vajat, hozzáadom a vizet, és a géppel összedolgozom a tésztát (vagy kézzel gyorsan összegyúrom). Belegyúrom a diót is, majd két rudat formázok a tésztából, és alufóliába csavarva a mélyhűtőbe rakom egy fél órára. Ezután kb. fél mm vastag szeleteket vágok belőle, és sütőpapírral bélelt tepsin a 200 fokra előmelegített sütőben világosbarnára sütöm a kekszeket.

Címkék: dió sós rozmaring
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mendula.blog.hu/api/trackback/id/tr678443680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása