Megálmodtuk, megsütöttük, neked adjuk!

Narancsos trüffeltorta

2015/05/19. - írta: Mendula

Már említettem, hogy nem tartoznak a kedvenceim közé a vajkrémes torták. Úgyhogy amikor egy-egy szülinapon vagy esküvőn az ünnepelt osztogatja a cukrászdában készült tortáját, én nem nagyon szoktam tülekedni érte, mivel ezek többnyire tömör vajkrémes sütik (persze vannak kivételek). Nyilván azért, mert azok tárolhatók, szállíthatók, burkolhatók (marcipánnal, fondant-nal) könnyen, biztosan, tartósan. Egy túrós vagy vaníliakrémes (vagy joghurtos, vagy könnyű mousse-szal készült stb...) töltelék már rizikósabb (bár én már túrósat is csináltam esküvőre), úgyhogy gondolom ezért nem nagyon kísérleteznek ilyesmivel. De van egy jó hírem: van élet a vajkrémen túl is. Ennek a tortának pl. egy gramm vaj sem volt a krémjében, mégis tömör, könnyen díszíthető torta lett, ami mellesleg isteni. Nem gejl (mitől is lenne, ha magas kakaótartalmú étcsokoládé van benne), és a narancskrém a fanyarságával-savanykásságával kicsit könnyedebbé tette az egészet. Én két (természetesen nagyon vékony) szelettel is ettem belőle, és csak azért fogtam vissza magam, mert nem az én ballagásomra készült:)

narancsos-truffel-torta-ballagas.jpg

Hozzávalók (egy 22 cm átmérőjű tortához):

A csokis tortalaphoz:

12 dkg étcsokoládé (min. 60%-os kakaótartalmú)
10 dkg vaj
4 tojás
10 dkg cukor
csipet só
4 dkg liszt
4 dkg étkezési keményítő
4 dkg darált mandula
1 tk sütőpor

A trüffelkrémhez:

4 dl tejszín
25 dkg étcsokoládé (min. 65-70%-os)
1 tk narancsolaj
1 narancs reszelt héja
15 dkg kockára vágott cukrozott narancshéj

6 ek narancslekvár

A csokoládéglazúrhoz:

130 ml habtejszín
20 g cukor
20 g akácméz
12 dkg étcsokoládé

A díszítéshez (opcionális):

marcipán, ételfesték
narancshéjkockák

A krémhez a tejszínt forrpontig melegítem, majd beleolvasztom az étcsokoládét. Belerakom a narancsolajat, -héjat és a narancskockákat. Hagyom kihűlni, majd majd hűtőbe rakom 2-3 órára.

A tortalaphoz a vajat a csokoládéval vízgőzön vagy mikróban felolvasztom. A tojásokat kettéválasztom, a sárgájákat a cukorral habosra keverem, a fehérjét a csipet sóval kemény habbá verem. A lisztet, keményítőt és a sütőport összeszitálom, majd belekeverem a mandulát is. A vajas csokit a cukros tojássárgájához adom, majd a lisztes keveréket a tojáshabbal felváltva a csokis masszához adom. A habot óvatosan, lapátoló mozdulatokkal keverem bele, hogy ne törjön össze. A masszát az alján sütőpapírral kibélelt kapcsos tortaformába rakom, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30-35 percig, ill. tűpróbáig sütöm. Mikor átsült, a lekapcsolt, és résnyire nyitott ajtajú sütőben hagyom még 5 percig, majd kiveszem a sütőből, ott is hagyom kb. 5-10 percig pihenni a tésztát. Ezután kiveszem a formából, és a tetejével lefelé egy rácsra téve hagyom kihűlni. Ilyenkor legjobb akár egy fél-egész napot is állni hagyni, mielőtt felszeletelem, de ha nincs ennyi időm, a teljes kihűlés után vágom 3 lapba.

A krémet kiveszem a hűtőből, és kézi mixerrel kihabosítom.

Következik az összeállítás: a legfelső lapot rakom legalulra (hogy a legalsó, legegyenletesebb kerüljön majd legfelülre), megkenem 3 ek. narancslekvárral, majd jöhet rá a krém fele. Egyenletesen elkenem. Jön a következő lap, arra a maradék narancslekvár, és a maradék krém, majd az utolsó lap azzal a felével felfelé, ami a forma aljával érintkezett, azaz szép sima. Jót tesz a tortának, ha áll egy éjszakát a hűtőben, én így tettem, és másnap vontam csak be a glazúrral.

A glazúrhoz a tejszínt, a cukrot és az akácmézet forrásig melegítem, majd belerakom az apróra vágott étcsokoládét, és kézi habverővel simára keverem. Langyosra hűtöm. A tortát óvatosan egy sütirácsra emelem, ami alá egy tányért rakok, hogy a felesleges glazúr oda csepeghessen (ebből a mennyiségből több glazúr lesz, mint amennyi a tortához kell, de így lehet biztosan, kényelmesen bevonni. A maradékot el lehet rakni a hűtőbe). Lassan elkezdem a torta közepére önteni a glazúrt, miközben egy spatula/lapát segítségével simítom a tetejét úgy, hogy az oldalára is lefolyjon, majd az oldalán is körbesimítom a bevonatot. Hagyom hűtőben megdermedni, majd marcipánnal/narancshéjjal tetszés szerint díszítem.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mendula.blog.hu/api/trackback/id/tr138443736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angi 2015.07.10. 13:16:50

Ez lesz életem első tortája. Rengeteg kutatómunka előzte meg a választást, nagyon sokat keresgettem az interneten és végül a te receptednél állapodtam meg. Hetek óta a könyvjelzők között pihen és már elkészítettem a krémet, a tészta sül..., holnap lesz a nagy nap, anyukám születésnapjára készítem. Nagyon izgulok, hogy el ne rontsam, mindent kínosan betartok. :D Köszönöm ezúton is, drukkolj nekem!

mendu 2015.07.10. 20:48:36

Húúú, nagyon örülök, hogy ezt választottad életed első tortájának!! Biztos sikerülni fog, de drukkolok nagyon, mindenképp írd meg, hogy hogy sikerült! És boldog születésnapot Anyukádnak:)

Angi 2015.07.15. 16:05:14

Szia! Hát NAGYON finom lett! A trüffelkrém sok lett, egy picike ételhordóba eltettem és elcsipegettük miután elfogyott a torta, annyira finom volt. A glazúr viszont éppen elég volt. Összességében jól sikerült, csak annyi "baj" volt, hogy a tészta nem jött fel eléggé, pedig beletettem a sütőport. Azt hiszem, a sütőm lesz a ludas, minden előbb megég benne, minthogy rendesen a közepe is megsüljön. Szóval kicsit lapotya torta lett, de ezt leszámítva nagyon klassz volt, tuti,hogy meg fogom csinálni újra. Nem sokára jön a barátom születésnapja is, úgyhogy indok van rá! :D Köszi még egyszer a receptet :)

mendu 2015.07.29. 20:40:47

Szia! Kicsit megkésve, de nagyon örülök, hogy jól sikerült! Simán lehet, hogy kimaradt egy kis krém, én (és a családom) általában közben is kóstolgatunk, és olyankor tetemeseb mennyiség is elfogyhat... én meg az eredeti mennyiségeket jegyzem fel:)

Angi 2015.07.31. 13:02:03

Szia! Képzeld, -ahogy korábban írtam- újra elkészítem, ezúttal a barátom születésnapjára. Most remélem szépen feljön majd a tészta is :) Különben a krémtöbblettel nálunk sem volt probléma, bekanalaztuk. :D
süti beállítások módosítása