Megálmodtuk, megsütöttük, neked adjuk!

Citromos-mandulás keksz

2014/12/10. - írta: Mendula

Szerintem ebben a kekszben kihoztam, amit egy kekszből ki lehet: jó ropogós és nagyon érződik benne a lényeg: a citrom és a mandula íze is, így nem csak egy unalmas, száraz ropogtatnivaló lett. Magában is nagyon finom, de a reggeli (délutáni, esti...) tea/tej/kávé mellé is jó kísérő lesz.

keksz1

Lehet a tésztát variálni bátran, pl. mandula helyett lehet belerakni diót, citromhéj helyett narancshéjat, így karácsony tájékán kevés fahéjat... ne fogjátok vissza magatokat! Így egy alaptésztából többféle süti is készíthető (lusta/időhiányban szenvedő háziasszonyok figyelem!:)

Hozzávalók (kb. 36 darabhoz):

12 dkg liszt
10 dkg őrölt mandula
9 dkg cukor
9 dkg lágy vaj
1 tojás
2 ek citromlé (frissen facsart)
1 (kezeletlen) citrom héja
1 csipet só

Egy tálban összekeverem a cukrot, a lisztet, az őrölt mandulát, a sót, a citromlevet és – héjat, és a lágy vajat, majd elkezdem összemorzsolni, amíg a vaj és a többi hozzávaló teljesen elkeveredik. Hozzáadom a kissé felvert tojást, azzal is jól összedolgozom a tésztát (ekkor még kissé ragadni fog), majd lefedve hűtőbe rakom egy órára. Ha letelt az egy óra, a tésztából kis gombócokat formázok a tenyeremmel, kicsit ellapogatom őket, és sütőpapírral bélelt tepsire rakom. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 10 percig sütöm a kekszeket.

keksz2

 

Címkék: citrom mandula
8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mendula.blog.hu/api/trackback/id/tr358443692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

luckylukem 2014.12.10. 16:50:55

Nagyon jók a képek!

Petra 2014.12.10. 17:17:23

Nagyon szépek a képek és minden receptet ki fogok próbálni. Köszi Mendu

Tamás 2014.12.11. 12:33:27

Szia Melinda! Gratulálok, nagyon szép és remélem egyre növekvő tartalmú oldal lesz. A Moszkauer-t karácsonykor kipróbálom. További sok sikert! Tamás

mendu 2014.12.15. 22:20:46

Szia Tamás! Köszi szépen:) Remélem, jól sikerül, a facebook oldalon fázisfotók is vannak, de szerintem nem nagyon lehet elrontani! Én amikor legelőször csináltam, ott rontottam el, hogy rossz minőségű sütőpapírt használtam, és leragadt az összes. Akkor azt hittem, hogy az volt az utolsó próbálkozásom moszkauer terén. De végül nem:)

mendu 2014.12.15. 22:21:18

Köszi Petyu:)

Móni 2014.12.22. 14:05:24

Mendu jó kis blogot indítottál, csuda szép képekkel, csak így tovább! A keksz annyira bejött nekünk, hogy azóta elkészítettem kakaós-diós, kávés-műzlis, valamint sós változatban is sósmogyival:) Nem tudtunk dönetni, hogy melyik a legjobb. Elvileg karácsonyra lettek volna... de sejtheted mi lett velük. Boldog karácsonyt!

mendu 2014.12.22. 14:30:14

Szia Móni! De jó, nagyon örülök, hogy jól sikerült, annak meg különösen, hogy továbbfejlesztetted a receptet! Köszi a dicséretet is, nagyon lelkes vagyok, nem is tudom eldönteni, hogy a sütés vagy a fotózás-e a jobb a blogolásban. Nektek is legyen nagyon szép az első hármasban töltött karácsonyotok!:)
süti beállítások módosítása