Megálmodtuk, megsütöttük, neked adjuk!

Pálmalevél - vajas leveles tészta

2016/05/26. - írta: Mendula

pálmalevél_1 Nem tűnik egy túl izgalmas sütinek? Szerintem én sem vettem soha cukrászdában. De a házi vajas leveles tészta a sok-sok vajjal, rengeteg ropogós, de mégis puha réteggel olyan ízt és textúrát eredményez, hogy frissen kisütve gyakorlatilag nem lehet abbahagyni. Sőt, mondok valamit: másnap sem (tovább még nem próbáltam...nem maradt addigra). Ráadásul én kis méretű pálmaleveleket csináltam, ami ugye "csak egy falat, az semmi", haha, persze...durván eteti magát. A tészta elkészítési módja ugyanaz, mint a blundel tésztáé azzal az eltéréssel, hogy az alaptésztát nem kell keleszteni (mivel nem élesztős), így máris nyertünk egy órát, illetve a szimpla-dupla hajtogatás után elég 15-20 percig pihentetni, így a pihentetési idő is jelentősen lerövidül. Ezek után tényleg mindenkit arra buzdítok, hogy próbálja ki, mivel itt a időfaktor se játszik be, illetve a befektetett munka és minimális alapanyag szükséglet sincs arányban a fantasztikus végeredménnyel. És ez fajta tészta - az élesztős leveles tésztával ellentétben - másnapra se sokat veszít az élvezeti értékéből, sőt. Érdemes nagy adagot csinálni, le lehet fagyasztani, felolvasztva pedig aztán mindenféle földi jóval tölteni. Én ebből az adagból 2 tepsinyi (kb. 70 db) pálmalevelet sütöttem, és még egy Wellington bélszín elkészítéséhez (azaz a hús becsomagolásához) elegendő tészta maradt.

Ki ne szeretne ilyen gyönyörű tésztát gyúrni? Látjátok a rétegeket?

vajas leveles tészta

Hozzávalók:

300 g+2 ek finomliszt
5 g só
10 g cukor
120 g hideg víz
0,5 dl olaj
30 g tojás (kb. egy fél tojás - a tojást felverem, és utána elfelezem)
200 g vaj
fél tk ecet

A szóráshoz: kb. 4 ek vaníliás cukor (én házilag csinálom: befőttes üvegbe kristálycukor, bele egy vaníliarúd kikapart magjai+a kikapart rudak is, és amikor használunk belőle, után lehet tölteni. Cukorral is, aztán ha nagyon elszáll már a vaníliaíz, mehet bele újabb vaníliarúd)
1 tk őrölt fahéj

A vajat a 2 ek liszttel késes betétű robotgépben összedolgozom, téglalapot formázok belőle, és hűtőbe teszem. A többi hozzávalóból tésztát gyúrok, és innentől úgy dolgozom vele tovább, mint a blundel tésztával, annyi különbséggel, hogy az első szimpla és dupla hajtások után csak 15-20 percet kell pihentetni a tésztát, a második szimpla-dupla hajtás után pedig felhasználásra kész. A tésztát 2 részre osztom. Egy-egy adagot porcukrozott felületen kb. 3 mm vékony téglalappá nyújtok, késsel bejelölöm (óvatosan! Ne vágjuk át a tésztát.) hosszában a felét, és a tésztát mindkét oldalról feltekerem a közepéig. Azért a hosszabbik oldaláról kezdtem el feltekerni, mert így kisebbek lesznek a pálmalevelek. Éles késsel kb. fél cm vastag szeleteket vágok a tésztából, sütőpapírral bélelt tepsire fektetem őket, megszórom a tetejüket a fahéjas vaníliás cukorral, és 220 fokra előmelegített (!! fontos a forró sütő!) sütőben aranybarnára sütöm a sütiket. A tésztát a feltekerés előtt is megszórhatjuk a cukorral, de nekem valamiért jobban ízlett utólag rászórva.

pálmalevél_2

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mendula.blog.hu/api/trackback/id/tr608443708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása