Megálmodtuk, megsütöttük, neked adjuk!

Húsvéti aprósütik #2 - mini répatorta és répatorta cakepop

2016/03/23. - írta: Mendula

Gondolom, hogy a húsvét=>nyúl=>répa=>répatorta asszociációs láncot követve tűnnek fel húsvét környékén a receptújságokban (blogokon) a különféle répatorta receptek. Mondjuk én nem csak húsvétkor szeretem a répatortát, de azonosultam a gondolattal, és nálunk is visszatérő szereplő a húsvéti menüsorban. Azért ráfér egy kis újítás erre is: most kis kerek formákat szúrtam ki a tésztából, és a mascarponés krémet nem csak a tetejére, hanem két réteg közé is töltöttem (miért csak olyan kevés legyen a tortán a legjobb részből?!), a "szabáshulladékból" pedig cakepop lett. Ez utóbbit egyébként nagyon pihentető csinálni (legalábbis nekem), mint minden ilyen kreatív díszítgetést, bár amikor egy nyolcésfélhónapos rángatja közben a nadrágomat, akkor nem tudok nagyon elmerülni benne, és a minél gyorsabb elkészítés a cél. De azért sikerült, szerintem egész szépek lettek, multitasking rulez. Még a fél kézzel való elkészítést mondjuk gyakorolnom kell:)

repatorta.jpg

Hozzávalók (egy kb. 20X30 cm-es tepsihez):

1 bögre=2,5 dl

1,5 bögre cukor
3/4 bögre étolaj (vagy olvasztott vaj)
1,5 bögre finomliszt
2 bögre reszelt répa 1 bögre durvára vágott dió/mogyoró/mandula
3 tojás
1 tk. fahéj
1 tk. sütőpor
1 tk. szódabikarbóna
csipet só

A krémhez:

Kb. 30-35 dkg mascarpone
3-4 ek görög joghurt
3 ek porcukor
2 kezeletlen héjú citrom héja

A répatorta díszítéséhez (opcionális):

narancssárga marcipán (vagy sima marcipán és sárga+piros (vagy narancssárga) ételfesték)
3-4 szem pisztácia

A cakepophoz:

20 dkg fehércsokoládé
ételfesték (opcionális)
színes szórócukor

Kell még: hungarocell, cakepop pálcika vagy hurkapálca

A sütihez a száraz hozzávalókat egy tálba szitálom. Az olajat és a cukrot egy másik tálban robotgéppel elkeverem, majd egyenként hozzáadom a tojásokat. Belekeverem a lisztes keveréket, majd a reszelt répát és a magokat is. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe simítom a masszát, majd 180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütöm. A formában hagyom kihűlni.

A krémhez a hozzávalókat elkeverem (a joghurt mennyisége attól függ, hogy milyen állagú krémet szeretnénk: kicsit folyósabbat vagy szilárdabbat).

A mini répatortákhoz egy kb. 6 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval (pohárral) kis köröket szúrok ki, és a köröket egy fűrészes fogú késsel félbevágom. A két réteg közé teszek egy kis krémet, majd a tetejét is megkenem krémmel. Kis marcipánrépával (aminek a zöldje egy negyed pisztáciaszem) díszítem.

mini répatortaA "szabáshulladékot", azaz a körök kiszaggatása után fennmaradt tésztát belemorzsolom egy tálba, majd annyi mascarponés krémet adok hozzá, hogy jól formázható massza legyen, majd kis golyókat formázok belőle, és egy tányérra rakosgatom őket. Most jön az összeállítás: kb. 5 dkg csokit mikróban (óvatosan, mert könnyen megég) felolvasztok.  A cakepop pálcikák (vagy hurkapálcika) végét belemártom a csokiba, majd beleszúrom a golyókba. Erre azért van szükség, hogy a csoki és a tészta összedermedjen, és a csokiba forgatásnál (kimártásnál) ne essen le a golyó a pálcáról. Hűtőbe rakom kb. fél órára, hogy jól lehűljön, és megdermedjen a csoki.  Ez a folyamat így néz ki:

cakepop kollázsA maradék csoki 2/3-át vízfürdőben vagy mikróban felolvasztom, az 1/3-ot pedig nagyon apróra vágva hozzákeverem, míg teljesen elolvad. Egy evőkanálnyit kiveszek a csokiból, és a jól lehűlt cakepopot megforgatom benne, míg mindenhol egyenletesen bevonja. Rakok rá kis színes szórócukrot, majd hungarocellbe szúrom a pálcát, és így hagyom megdermedni a csokit. Én párat sima fehércsokival vontam be, majd adtam a csokihoz nagyon kevés piros ételfestéket, abban is kimártottam 3-4 darabot, majd a végén még adtam hozzá kis festéket, és az így kapott még erősebb árnyalatú csokival vontam be a maradékot.

répatorta cakepop (2)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mendula.blog.hu/api/trackback/id/tr288443722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása